This Blog aims to present and report the role of women through history, raising awareness of thedifferent facts and events that was present. Besides exposing the way in which has evolved overthe various decades and periods of time. How has step in society since ancient times opened upwhen she was treated more as an object and it was not taken into account, to the present daywhere is independent and influential in society.

viernes, 23 de septiembre de 2011

Las Mujeres y el Trabajo Durante la Guerra / Women and labour during the war

La Segunda Guerra Mundial resultó ser un momento trascendental para las mujeres americanas. A medida que los hombres se alistaban o eran llamados a filas en las fuerzas armadas y se dirigían al extranjero, los trabajos especializados que antes habían eludido a las mujeres comenzaron a estar disponibles. Alentadas por el gobierno a contribuir al esfuerzo bélico desde sus hogares, las mujeres participaron sembrando jardines para celebrar victorias, realizando labores industriales y alistándose en las fuerzas armadas. Para muchas mujeres, la oportunidad para ganarse la vida de manera honrosa y aprender un oficio no se podía pasar por alto.

Muchas mujeres que escogieron trabajar durante la guerra experimentaron un sentido de independencia y liberación. Les pagaban más de lo que nunca habían recibido (aunque no lo mismo que se les pagaba a sus compañeros hombres) y la liberación de la dependencia económica en los maridos y las familias llevó a multitudes de mujeres a las fábricas.
 

 El Cuerpo del Ejército de Mujeres (Women’s Army Corps; WAC) les ofrecía a las mujeres otra vía para demostrar su competencia. Aparte de las enfermeras, estas mujeres fueron las primeras en unirse a las filas del Ejército Estadounidense. Hacia fines de la Segunda Guerra Mundial, más de 150,000 mujeres se habían alistado para servir a su país en el WAC.
Las mujeres afroamericanas sirvieron a su país en la industria y el sector militar a pesar de que se enfrentaban al racismo, salarios bajos y los peores trabajos.


Sin embargo, cuando la guerra terminó en 1945 la seguridad económica recién lograda por las mujeres se vio de pronto amenazada. A medida que los hombres regresaban con sus familias y amistades, también regresaban a los trabajos que habían abandonado. Evidentemente, se esperaba que las mujeres volvieran a desempeñar los papeles tradicionales de esposa y madre. Algunos académicos se refieren al desasosiego y descontento que se atribuyen a este cambio repentino como un estímulo crucial para el
 movimiento de liberación femenina de los años sesenta.








The second world war proved to be a transcendental moment for American women. As men arecoerced or were called to duty in the armed forces and heading abroad, specialized work thathad previously eluded the women began to be available. Encouraged by the Government to helpthe war effort from their homes, women involved planting gardens to celebrate victories, makingindustrial workings and enlisting in the armed forces. For many women, the opportunity to earn aliving in an Honorable manner and learn a trade not be could overlook.

Many women who chose to work during the war have experienced a sense of independence andliberation. Paid more than it had never received (though not the same that were paid to his fellowmen) and the release of economic dependence on husbands and families led to crowds ofwomen into the factories.
The body of the army of women (Women's Army Corps); (WAC) another route offered women todemonstrate their competence. In addition to the nurses, these women were the first to join theranks of the U.S. Army. Towards the end of World War II, more than 150,000 women hadenlisted to serve his country in the WAC.
African-American women served their country in the industry and the sector military while facedwith racism, low pay and the worst work.

However, when the war ended in 1945 the economic security recently achieved by women wassuddenly threatened. As men returned with their families and friends, they were also returning tothe work that had been abandoned. Obviously expected women to return to the traditional rolesof wife and mother. Some scholars refer to the disquiet and discontent that are attributed to thissudden change as a crucial stimulus for the  movement of women's liberation in the 1960s.

No hay comentarios:

Publicar un comentario